Pagina's

zaterdag 23 juni 2012

Zomerlijstje 2012



Voor wie tijdens de zomervakantie wat wil bijlezen, heb ik misschien wel enkele tips. Uit mijn blogposts van de laatste maanden koos ik eerst de meest vakantievriendelijke boeken:


1. Jij en ik - Niccolà Ammaniti  (11 juni 2012)

2. Monoloog van iemand die het gewoon werd tegen zichzelf te praten - Dimitri Verhulst  (6 mei 2012)

3. De hongerspelen (deel 1) - Susanne Collins (4 april 2012)

4. Vlammen (deel 2) - Susanne Collins  (4 april 2012)


5. Spotgaai (deel 3) - Susanne Collins   (4 april 2012)


6. De verdovers - Anna Enquist (4 juni 2012)`


7. De tijgervrouw van Galina - Téa Obreht (18 juni 2012)



Ondertussen ligt alweer een nieuw stapeltje klaar op mijn nachtkastje:

8. Hotel op de hoek van bitter en zoet - Jamie Ford
Japanse Amerikaan kijkt terug op bewogen jeugd in Seattle in de moeilijke dagen na Pearl Harbour. 


9. Zonnige perioden - Hans Vervoort
Lijkt me een speelse en zeer ontspannende (liefdes)roman


10. 's Nachts komen de vossen - Cees Nooteboom
Melancholische verhalen. Winnaar Gouden Uil Literatuurprijs 2010.


11. Duizend heuvels - Koen Peeters
 Hoofdpersonage is Rwanda, het land van de duizend heuvels.  


12. On the road - Jack Kerouac
De moeder van alle roadstories (en nu ook roadmovies). Nu ook te krijgen in een ongecensureerde versie, de zgn. scrollversie. 


13. De zelfmoord van Che - Petros Markaris
Griekse misdaadroman met commissaris Kostas Charitos in de hoofdrol. Wie weet helpt het om het cliché-denken over Griekenland te doorbreken! 


14. Laat me nooit alleen - Kazuo Ishiguro
Van de auteur van The remains of the day. Een klassieker.


15. Jeruzalem - Guy Deslisle
Journalistieke documentaire in de vorm van een grafische roman.




En wie heeft nog tips voor mij? Ik kijk met plezier uit naar jullie leeservaringen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten