Pagina's

donderdag 30 september 2010

Een leven in boeken

Een leven in boeken van Fried'l Lesage.



Ik smelt alleen al voor de titel. Een leven in boeken. Had ik zelf willen bedenken, want komt zeer dicht in de buurt van het "altijd een boek"-gevoel dat ik in deze blog wil oproepen.  
Een leven in boeken is een spin-off van het Radio 1 boekenprogramma van Fried'l Lesage. Het boek bevat naast twintig interviews met radiogasten van allerlei slag, ook meer dan 40 boekenlijstjes. De leestips werken heel aanstekelijk. Ze zijn ook zeer gevarieerd. Waar sommige radiogasten vooral teruggrijpen naar de klassiekers, zijn anderen dan weer heel actueel. Zelf koos ik uit het lijstje van Bart Moeyaert Kalme chaos van Sandro Veronesi.  Bij Gaston Durnez vond ik dan weer een boek dat ik al gelezen had, maar dat ik met plezier nog eens zal ter hand nemen: Ik niet. Herinneringen aan een jeugd van Joachim Fest. Het aantal verwijzingen is eindeloos. Je bent met Een leven in boeken dan ook wel zoet voor een tijdje.  
Fried'l noemt het een snuisterboek, een opzoekboek, een leesboek, een koesterboek. Ik zou eraan toevoegen: een geschenkboek. Mooie vormgeving, met een bijzonder fraaie bladwijzer. Een echt hebbeding dus. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten